Dr Patrycja Huget
ukończyła studia psychologiczne w roku 1994. Przez dziesięć lat pracowała jako psycholog oraz terapeuta zaburzeń w uczeniu się w szkołach podstawowych oraz w kilkunastu przedszkolach samorządowych. W 2003 roku obroniła pracę doktorską na temat poczucia kompetencji społecznych dzieci z zaburzeniami w zachowaniu w Instytucie Pedagogiki UJ. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki specyficznych trudności w uczeniu się oraz rozwoju społecznego dzieci i młodzieży z zaburzeniami w zachowaniu.
Publikacje:
- Reprezentacja wyobrażeniowa sytuacji gospodarczej kraju dzieci w młodszym dzieciństwie, w: Studia z psychologii rozwojowej i psycholingwistyki, (red.) M. Smoczyńska, Wydawnictwo Universitas, Kraków 1998.
- Związek lateralizacji skrzyżowanej z nauką czytania i pisania, „Roczniki Pedagogiczne"1999.
- Pomoc dziecku z zaburzeniami w zachowaniu w szkole, w: Dziecko jako obiekt badań pedagogicznych. Konteksty teoretyczne i empiryczne, red. M. Błędowska, Katedra Teorii Wychowania UŁ, Łódź 2000.
- Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci, red. B. Urban, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000.
- Kompetencje społeczne dzieci z zaburzeniami w zachowaniu, w: Społeczne konteksty rozwoju, red. B. Urban, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2001.
- Popularność dzieci z zaburzeniami w zachowaniu w grupie rówieśniczej, w: Państwo i społeczeństwo XXI wieku, red. D. Surówka-Marszałek, W. Adamus i W. Krawczyk, Kraków 2004.
- Spostrzeganie starości przez dzieci i młodzież, w: Seniorzy w społeczeństwie XXI wieku: materiały konferencyjne III Galicyjskich Spotkań Medycznych, red. M. Krobicki i Z. Szarota, Kraków 2004.
- Specyficzne trudności w uczeniu się – dysleksja, dysgrafia i dysortografia, w: Doskonalenia warsztatu nauczyciela polonisty, (red.) A. Janus-Sitarz, Universitas, Kraków 2005.
- Terapia specyficznych trudności w nauce czytania i pisania – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, w: Doskonalenia warsztatu nauczyciela polonisty, red. A. Janus-Sitarz, Universitas, Kraków 2005.
- Zaburzenia w zachowaniu w środowisku szkolnym, w: Doskonalenia warsztatu nauczyciela polonisty, red. A. Janus-Sitarz, Universitas, Kraków 2005.
- Od dzieciństwa ku młodości. Psychologiczno-pedagogiczne podstawy kształcenia nauczyciela polonisty, Universits, Kraków 2007.
- Poczucie sensu życia ludzi młodych i ich stosunek do starości, „Państwo i Społeczeństwo" 2007, nr 3.
- Rozwój moralny dziecka. Od kontroli do samokontroli, w: Wartościowanie a edukacja polonistyczna, red. A. Janus-Sitarz, Universitas, Kraków 2008.
- Rodzina jako czynnik chroniący we współczesnej koncepcji profilaktyki, w: Przestrzeń życiowa współczesnej rodzin polskiej, red. G. Makiełło – Jarża, Wydawnictwo KTE, Kraków 2008.
- Rola szkoły w rozwoju społecznym ucznia, w: Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej edukacji, red. A. Guzik, R.M. Sigva, Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków 2009.
- Rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych w działaniach profilaktycznych, w: (red) A. Janus-Sitarz, Edukacja polonistyczna wobec trudnej współczesności, Universitas, Kraków 2010.
-
Rola szkoły i nauczyciela w kształtowaniu postawy twórczej uczniów, [w:] Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej, red. A. Janus-Sitarz, TAiWPN Universitas, Kraków 2012.